Thursday, December 6, 2012

'mangsa amuk' durian

Diya Edhayaa | 11:00 AM | 13Comments |
assalamualaikum.....


gara-gara orang ramai giat post gambar-gambar durian crepe, aku ape benda lagiii.. teringin la nak makan.  nampak macam sedap sangat je gayanya.  pastu jenis aku pulak suka nak cuba sesuatu yang baru dalam bidang masakan. perasan tak yang ayat aku macam tak boleh bla. hahaha.  kesah pulak aku.



soooo... malam tadi sempatlah menggedik kat dapur dengan tepung, santan, telur, durian, etc.. bahan-bahan nak buat  durian crepe.  bertemankan cotcetcotcet cousin aku si Angah, siaplah juga.  sangat menguji kesabaran.  dengan dia punya banyak soalan, tangan merayap-rayap, tiup api dapur aku.. haishhh.. berasap juga aku. haha.



nak buat durian crepe ni bagi aku sangatlah menguji kesabaran.  kulit terkoyaklah, takut hanguslah, takut melekatlah.  sebab tu sangat penting untuk guna kuali yang tak melekat.  lepas ni kalau nak tulis resepi ni, tambah sekali 30 mangkuk kesabaran. hehehe.



inilah mangsa amukan aku semalam. HAHAHA!



letak whipping cream, isi durian, whipping cream.. pastu kena lipat macam bantal pulak.  terlebih isi filling kang meletup pulak crepe aku.. banyak kali jugak try untuk dapat yang sempurna. ntah ade 3,4 ketul je yang sempurna. haha.  tapi pagi tadi rasa crepe ni takdelah teruk sangat. okey je, cuma rupa dia je tak berapa cantik sangat. yelah, tukang buat pun mata dah kuyu semalam. kihkih.



bak kata kawan aku, " jangan mudah berputus asa.. ko tak gagal lagi tu.. cuma tak jumpa jalan untuk berjaya membuat durian crepe tu je.. " ahahaha.. nantilah aku tukar resepi pulak, try buat manggis crepe ke.. langsat crepe ke.. tak pun lada kering crepe.. ekekeke :p mudah sangat nak buat inovasi.....



# gagal sekali tak bermakna gagal selamanya selagi semangat untuk berjaya itu ada. :)









13 3 orang hijau bagi komen:

rosesmiza said...[Nak Reply!]

boleh bisnes kt mktb nnti..hehe

Syafiq A. Ghani said...[Nak Reply!]

Nampok cam best. Nk try buat lah. ekeke

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

@rosesmiza

bisnes dlm perut aku je laa.. haha

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

@Syafiq A. Ghani

wt la syfiq.. sng je, tp kena teliti cket..

hnahdy said...[Nak Reply!]

warna purple.. perisa keladi ka pewarna?

ahsfantasy24 said...[Nak Reply!]

yuhhuuu hebat !
nanti de masa kita nak cuba gak :)

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

@hnahdy

warna merah tu, ala2 pink cket,.

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

@ahsfantasy24

cuba kakyu! buat sdap2. lawa2. hehe

Rozuan Ismail said...[Nak Reply!]

mengidam nak makan jugak

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

@Rozuan Ismail

cuba cari kt kdai nt. hehe

aSmiDar said...[Nak Reply!]

Igkn bnda pe la duk pamos lam fb bnda ni..sib baik adep pluang gak ase..ase kli ptama xsdp siot..try lain plak nseb sdp..huhu

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

@aSmiDar

ats org yg buat jgk kot.. hehe

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

@aSmiDar

ats org yg buat jgk kot.. hehe