Wednesday, October 26, 2011

Nine | Makwe Koi

Diya Edhayaa | 1:25 PM | 10Comments |
mood : aku sayang negeri aku.  hehehe.  semalam aku duk dengar lagu yang membuatkan air-mata-meleleh.  entah hape-hape pun ada.  dengar lagu, sibuk je air mata turun laju-laju macam hujan lebat nak banjir tak berhenti-henti.  tetiba feeling watak yang ada dalam lagu.  ahahaha.  terok gile!  tapi pagi tadi, aku duk melayan satu lagu ni.  tajuknya, Makwe Koi.  pahang translation : Makwe Saya.



lagu ni dalam loghat Temerloh.  tapi, semangat pahang tu kan ada.  walaupun daerah yang berbeza.  aku ni kalau cakap dengan member, macam-macam dialek keluar.  negeri sembilan ada, kelantan ada, ganu ada, utara ada.  mesra kan.  tapi, lintang-pukang jugak aku bercakap.  kuikuikui.  eh! jauh benor aku menyimpang.  aku nak share lirik lagu Makwe Koi tadi.  jum layan...!!~


..:: LIRIK MAKWE KOI ::..

Alkisoh bemula ceghite
Seingat kawan peghentan deghejoh lime
Ati koi berkenan dekat anok daghe
Wei anok tok lebei namenye Nine

Makwe koi

Pukui satu abih sekoloh
Tok lengoh-lengoh teghuih balek ghumoh
Teghuih pegi mandi lepaih ter kene ngaji
Sura nempuh rumohnye buoh hati

Makwe koi

Nine Nine Nine
Nine Nine Nine

Nine Nine ni makwe koi
Suke sangat kome beloh petang
Main konda kondi ande yg main tayang
Keknye kawan kecor main pondok pondok
Nine jadi emok koi jadi bapok

Makwe koi

Jenuh bertughut baghu nok balek
Buat tok cakne sebak tengoh ghalik
Bedeghui ke sungei teghejun ghamei ghamei
Nine pulok cuok mandi becedok

Makwe koi

Memang banyok kenangan manih
Ceghita hei kampung tak mboh habih
Bekubang dalam paye kendughi kendaghe
Koner je koi pegi
Nine sokmo ande

Makwe koi

Ndok tak ndok bepisoh jugek
Koi caghi ilmu nun di bando sane
Kala luluih tinggi masuk universiti
Ceghohlah mase depan Nine suke ati

Nine Nine Nine
Nine Nine Nine

Nine Nine ni makwe koi
Nine di kampung blajo bagei gaya
Temasuk memasok menjait megheka
Bekei mase depan kala jodoh ande
Mintok mintoknye dan koi pinang Nine

Makwe koi

Sengkat ini dulu ceghite
Seingat kawan peghentan deghejoh lime
Ati koi berkenan dekat anok dare
Wei anok tok lebei namenye Nine

Makwe koi
Nine Nine Nine
Nine Nine Nine Nine
Nine ni makwe koi


untunglah sape jadi Nine.  ada lagu untuk dia.  hehe.  kalau nak try dengar lagu ni, boleh la try bukak youtube, search je Makwe Koi.  aku nak sambung nyanyi lagu ni lagi.  menangis mak aku dengar suara anak dia ni.  

hai.. saya nine! huahuahua.


10 3 orang hijau bagi komen:

koitetapkoi said...[Nak Reply!]

koi suka amat nine.... nak couple huhuhuhuh

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

aok neh.. nine nok blajo masok dulu weyhh.. hahaha

koitetapkoi said...[Nak Reply!]

mmg best.... cun lah nine... nk couple dgn dia ...

koitetapkoi said...[Nak Reply!]

koi tggu abis belajor le huhuhuh

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

aok ni kan.. kalo b'kenan sgt ke nine pon, jgn le komen smpy 3x kt ntry koi ni.. g la ngurat nine tu.. haha

Umie Nadhirah said...[Nak Reply!]

tak paham maksud lagu nih ahha

Cikgu Amin said...[Nak Reply!]

hahhaa .. dap ermm lagu ni nine..

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

umie: t try suh member2 phg blah tmrloh translatekn.. hehe

ming: dap op..buleh la nynyi kt cieda t.. kih3!

koitetapkoi said...[Nak Reply!]

hahaha... lagu nie maksud dia org gila meroyan ...hhahaha

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

bkn aok ke yg meroyan.. haha