Tuesday, November 23, 2010

kecik-kecik dulu

Diya Edhayaa | 9:55 AM | 5Comments |
hye2..!! [dengan tangan melambai persis seorang diva..] korang pnah lalui mase kecik x? ape punye bodo punye soalan la kan aku tanye ni.. kalo kate x pernah, nampak sangat la yg korang ni mmg mendustakan aku.. mestilah pernah kan.. mase kecik kalo diingatkan memang sangatlah indah.. [wah! tersekema di situ..].. oke2.. terus ke topik kite hari ni yep.. mase aku kecik-kecik dolu, aku duk kampung.. sebelah umah aku [umah tok aku etceli..] umah kazen aku.. ade la 2 org kazen yg hampir sebaya.. sorang tuh namenye Atan.. sorang ag pulak, namenye Edah [name glamer]..aku lak name glamer Nina.. haha.. best kan best kan.. kitorang ni kalo maen2 mase kecik lu, mesti bertiga.. memang tiap tiap hari la men same same.. macam macam bende kitorang men.. masak masak.. pondok pondok.. cekgu cekgu.. [apesal byk sgt kate gande hah??]. ketua kitorang mestilah si Atan tuh.. ta leyh lawan owh.. satu keistimewaan Atan ni, die memang pandai bab bab reka cipta.. macam macam benda la yang direkanya.. senapang.. kapal kolam.. kire cam kreatif  gak la.. mase kecik- kecik  mane tau panas ke ujan ke.. belasah jep, janji boleh maen.. theheee~ dalam duk maen maen ni, macam2 dialog yang hampeh la terwujud.. terwujud oke!

---> dialog hampeh versi 1

aku : k.edah, jom maen masak masak ari ni..
edah :  jom2!! tapi nak maen masak masak ni, kite nak kene gune macam macam la nina..
aku :  tak pe la.. tin buruk kan banyak kat belakang umah tok.. kite g kutip kat sane la..
edah : bahan masakan?? [dialog sebenar bukan sebegini]
aku : tuu....[mulut muncung muncung tunjuk kat pasu bunga mak aku]

maka dengan muka tak bersalahnye, abeh la segala macam daun dan bunge mak aku kena petik.. haha... tak cukup, kitorang p petik bunga mak edah ni pulak.. pasir pon bley jadik beras u noe..

---> dialog hampeh versi 2

edah : nina.. nina.. jom la maen..
aku : ala.. ayah cu tak bagi men lagi la.. ayah suh maen kul 6..
edah : kul 6?? tak best la.. kejap sangat.. kul 7 dah kene naek umah..

setelah dipujuk rayu janji manis mesra, aku pon senyap senyap turun ikut pintu belakang.. amek beskal, g men kat laman umah.. ayah cu yang aku kate 2, adik mak aku.. mase tuh, die tak kawen lagi.. tengok tengok aku da ilang.. seb bek men dekat dekat umah jep..hehe


---> dialog hampeh versi 3

aku : kak edah, kite nak men masak telur ni.. nak pakai ape?
atan : aku ade jumpe telur ayam tadi.. ni.. amek la..

maka, dengan ketidaksabaran, pecah la kat dalam tin yang dah dipanaskan [macam kuali periuk belanga la pulak].. 

edah: wey!! atan..!! ni telur tembelang laa..
atan : hahahaha.. mane aku tau.. dah korang tanye aku..

haa.. itu lah kesahnye mase aku kecik kecik dulu.. mase tuh, paling aku suke pakai seluar pendek.. baju t-shirt.. sampai darjah 5 kot duk pakai camtu.. darjah 6 tak buat da la, sebab da makin besar [malu!!] mase tuh gak, segala macam bentuk tumbuhan terbiar meliar kat kebun tok aku blakang umah, pokok pokok bunge, semua kena kebas ngan kitorang.. pasir tak yah cite la.. siap wat jadik nasi ag..[konon nye la.. takkan nak makan lak].. tu la serba sikit mase kecik aku.. memang enjoy la duk kampung.. kalo nak dibandingkan dengan budak budak sekarang ni.. haremmmm!! duk dalam umah.. maen game siang malam.. paling paling kua umah pon, men basikal...

mood : nak jadik budak kecik semule.. T_T

tata~

5 3 orang hijau bagi komen:

shazika said...[Nak Reply!]

kamu mktb mana?

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

kamu student mktb gk eh.. afzan..

ahsfantasy24 said...[Nak Reply!]

kte maen kwen2 la plak..
hehhe...

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

jum2! next sem pastikan ade agenda tuh.. wee~

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ said...[Nak Reply!]

haha
dayah mmg mcm budak da kot
muahahaha~