Thursday, November 25, 2010

dik...sebut betul betul!!

Diya Edhayaa | 7:16 PM | 2Comments |
oh! sungguh indah cuace petangku di kampung halamanku yang sangatlah indah permai dipenuhi sawah padi..hijaumu menyejukkan mata.. bangau bangau di tengah sawah.. sang murai bercerita kisahnya berjaya mendapat award atas ke'murai'an mulutnya itu.. ngehehe.. cuuuukkkoooopppp!! aku tipu jek.. memang la petang sekarang ni, tapi kampung aku mane ade sawah padi.. hek hek hek.. mase tok nenek aku mule pindah kat sini, memang la ade diorang buat tanam tanam padi sikit.. tapi just untuk makan sendiri la.. takdenye nak buat import eksport beras.. hik hik hik..wahhhh! gitu intro kau ek diya.. cerite pasal padi la.. tok nenek laa.. merujuk perkara di atas, saya... hah! hamek kau.. tak pasal pasal aku nak karang surat kiriman rasmi.. oke oke.. berbalik pada tajuk post, aku nak cerita pasal adik aku.. eh! eh! adik sepupu aku.. aku ni tak de adik, so selalu la wat semak kat umah sepupu aku ni.. alaa.. nak main dengan dorang la..walaupooonnn selalu bergaduh! hahaha.. tak baik dik, lawan kak.. durhakaaa... ngehehe...sekarang ni, sepupu aku ni dah umur 6 tahun.. tahun depan masuk darjah 1 la.. mase dia kecik kecik, die suka salah sebut perkataan.. tapi biase lah kan.. budak budak.. tapi yang paling aku tak boleh tahan nak mengilai bila,sekarang pon dia salah sebut lagi.. wuhuhuhu..

jom pergi semajid..~
 haa.. ni masjid besar kat daerah aku.. tapi mase adik sepupu aku ni 4 tahun, die sebut ape korang tau...?? haaaa.. teka cepat! sape dapat jawab aku bagi 5 sen.. hahaha.. kedekut sungguh! sepupu aku ni sebut, SEMAJID... dialog mase nak ajak ayah dia pergi masjid lebih kurang camni..'engku, nanti kita pergi sembahyang kat semajid ye..'... hahaha.. memang betul la adik sepupu aku ni...

lagi satu,  kereta api.. kalau mase aku datang rumah dia dulu, dia nak cerita ngan aku yang dia tengok cerita ada kereta api... tapi ayat dia bunyi camni.. 'kak long, dalam tv tu ade KAPAL TAPI panjangggg jer..' hahahahahahahaha... berguling golek aku ketawa.. dik... bukan kapal tapi laa..kereta api.. letih gak la kitorang ni nak ajar dia sebut kereta api tu...tapi, last last tu, dia pandai la sebut kereta api... hehehe...


jage dikk.. kapal tapi nak lalu tuh..!!!

furthermore... hehehe... tak! ade lagi.. mak dia cerita ngan aku, mase pergi bandar, dia ajak mak dia pergi satu tempat tu.. kira cam bandar kedua la kat daerah aku ni.. sebab kat situ ade macam macam kedai.. boleh la nak beli segala macam barang tanpa perlu pergi bandar lama semula.. dia cakap kat mak dia nak pergi APAM PURA ke..? puas la mak dia pikir punye pikir.. rupanye, nak pergi inderapura.. means, bandar inderapura.. wahhhh! apam pura kau bantai dikkkk...

eh! eh! jangan bla dulu.. ade lagi collection ni.. words ni korang boleh suruh adik adik, anak anak korang tulis dalam karangan.. kalau nak aku bagi markah 0 la.. ngahaha.. bajet kau cikgu bagus! blaja pon tak abes lagi....oke, lagi satu.. korang pernah dengar dario tak? DARIO...! ish! susah la cakap ngan korang ni.. ala.. yang selalu keluar suara fara fauzana.. linda onn.. pak nil... weuweuweu~ hah! dapat tangkap da? hihihihi.. maksudnya, radio la.. terer tak adik aku tukar bahasa dia.. macam bunyi biskut oreo pon ade..  XD


inilah dario..yeay!
pastu, tadi aku tengok dia buat bangunan.. guna blok blok kayu.. yang aku sukanye, dia ni pandai mereka ape ape.. imaginasi tinggi.. budak budak.. kalau lukis ultraman tuh, siap macam macam raksasa ada.. then, aku suka suruh dia terangkan apa yang dia lukis tuh.. hehe.. kadang kadang aku suka dengar cerita dia.. oke, mase dia wat bangunan tuh, dia cakap lagi.. 'along nak buat BARUNAN tinggiiiiiii jeee..' ape lagi aku.. mulalah terburai ketawa.. hahaha.. barunan kau cakap ye dik.. barunan tuh dia maksudkan bangunan laa...kih kih kih.. 

etceli,  ade lagi perkataan laen yang dia suka tukar.. nway, takpe lah kan.. sebab dia budak kecik.. kalau dah besar cakap camni lagi, tak tau la.. huhu.. emmm.. tu jela nak story pasal si comel saya ni.. 

tata~

2 3 orang hijau bagi komen:

ID said...[Nak Reply!]

hohohoh..belom dgr dak pelat r ke s ke..adoi..di tmbh dgn xreti sebut..pning kple nk fhmkn..lala

Admin said...[Nak Reply!]

yunk,
blog kamu skunk best sgt2!

comel dan ringan tuk loading,
nk komen pun jadi rajen smacam..
hehe lav u!