Showing posts with label segmen ben ashaari. Show all posts
Showing posts with label segmen ben ashaari. Show all posts

Saturday, May 14, 2011

BEN ASHAARI UCAP SELAMAT HARI GURU

Diya Edhayaa | 2:02 PM | 8Comments |

bersempena Hari Guru pada hari Isnin ni, abg Ben buat segmen woo.. diya ni kalau cakap pasal cikgu cikgu ni memang suka.  bakal pendidik kan.

sebagai syarat nak join segmen abg ben ni, ada soalan tau.  meyh kita jawab soalan dulu ek.  sambil tu boleh la kenal ngan diya ni.  hehe.

SEKOLAH
tadika - Tadika Kemas Kampung Temin, Jerantut, Pahang (1996)
sekolah rendah - Sekolah Kebangsaan Temin, Jerantut, Pahang (1997-2002)
sekolah menengah - SMKA Tg. Ampuan Hajjah Afzan Pahang, Jerantut, Pahang(2003-2007)

pastu sambung form 6 sekejap, 2 minggu je pun di...
SMK Padang Saujana, Jerantut.

then dapat tawaran pegi,,...
IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan, Kuala Lipis,Pahang

insyaAllah akan tamat pengajian selama 5 tahun 1/2 pada 2013.. *tak sabar nak jadi cikgu dah!


CIKGU YANG MASIH INGAT SAMPAI SEKARANG

tak semua diya ingat cikgu dari tadika sampai lah sekolah menengah.  
ada yang ingat muka, tapi lupa nama.  ramai sangat kan.  boleh pulak terlupa.  huhu.
kalau sebut pasal cikgu yang betul diya ingat, adalah yang special case sikit.  antaranya:

CIKGU NOR MAZNI
ni cikgu math diya masa form 5.  diya dulu lembab sikit pasal math ni.  tapi kalau buat karangan, memang suka la duk merepek merapu panjang panjang.  haha.  tapi masa form 5, diya dapat cikgu mazni yang ajar kelas diya.  dengan dia, diya rasa best sangat belajar.  bila taim bertanya, memang muka diya selalu tak tau malu.

CIKGU2 BM (dari form 1 sampai form 5)
semua cikgu bm diya memang terbaekkkk wa cakap lu.  selalu jugak orang kata bm ni sempoi jek.  senang. hek eh! tak senang mana jugaklah.  tapi dengan cikgu2 ni, memang best.  selalu jugak tunggu masa bm.  haa.. amek kau.  masuk sini, bakal cikgu bm. hehe


TEACHER ZALINA
ni pulak cikgu bi masa darjah 5 dan 6.  merangkap guru kelas sekalilah.  diya dulu pun tak hebat sangat bi.  maklumlah orang kampung je.  tapi dengan teacher ni, diya rasa seronok.


USTAZ ZULHAZMI
ustza ni ajar bahasa arab masa diya form 3.  ada satu hari tu, diya tak siap kerja dia bagi.  masa tu 5orang je dari 28 orang yang tak siap.  diya tak suka duduk kelas tu, sebab kelas tu budak-budak pandai.  rasa lemah jugak.  then, bila tak siap, ustaz tu macam suruh diya siapkan and make sure PMR nanti BA kena dapat A.  rasa tercabar woo.. hehe. and hasilnya, alhamdulillah.


KENANGAN SEBAGAI GURU
selama jadi guru pelatih ni, dah 3 buah sekolah diya jadi cikgu seminggu.  sekolah2 tu - SK Sungai Isap, SK Jerantut Jaya dan SK Kompleks Seberang Takir.

kenangan-kenangannya:
1) terpaksa kawal satu kelas darjah 1 yang ada 40 orang murid.  nak menangis rasa.  ya Allah, susah juga nak jadi cikgu ni.  ingat senang ke.  kita jerit kat sini, diorang bertumbuk kat belakang.  kita jalan sini, dorang main pengasah kat sana. aduyaiii..

2) suruh duduk, jawab exam.  tapi ada sorang budak ni, tak reti reti nak duduk diam.  macam-macam cara dah buat.  memang dia tak reti.  emm sabao ajelah.

3) murid kata cikgu cantik.  haha .  ni kes naik lif sorang sorang tekan sendiri.  sebab tu kalau pegi sekolah, pakaian pun kena jaga.

4) ada budak bagi diya kapal terbang kertas.  budak tu tahun 2 kelas paling hujung.  bila kelas paling ujung ni, marah pon tak boleh kasar kasar.  lembut sangat pun tak boleh.  tapi kena slow talk dengan dorang.  akhirnya, dorang boleh jadi rapat dengan kita.

emm.. kalau nak cerita, banyak sangat.  ni belum praktikum lagi.. baru seminggu duk sekolah setiap sem.  huhu.

lastly, jadilah guru yang berguna kpd agama, negara dan bangsa.  

=)


Wednesday, April 20, 2011

BEN ASHAARI suruh teka harga durian ini!

Diya Edhayaa | 8:52 PM | 3Comments |
disebabkan test tak jadi malam ni, aku nak men teka teka pulak segmen abg ben ni.. hentttaaaammmm!!!!!




nak tiru.. tada boleh maa....secreto!


Wednesday, February 16, 2011

saya punyai 100 - 500 followers

Diya Edhayaa | 7:26 PM | 6Comments |


nak join jugak.. klik je SINI...

*harap harap sempat lagi..

:D

Friday, December 17, 2010

dulu aku nakal!

Diya Edhayaa | 10:34 AM | 16Comments |



pagi pagi cikgu Ben dah tinggalkan homework.. kawan kawan, jom r wat homework ni.. hehehe..


Nama sekolah rendah dan sekolah menengah  termasuk tahun ...
nama sekolah rendah aku dulu, SK Temin..1997-2002... sekolah kampung je pon.. tapi dekat gak la dengan bandar.. sekolah menengah pulak SMKA TAHAP.. 2003-2007


Aktiviti ko kurikulum yang korang ceburi 
Aktiviti koku yang aku ceburi, banyak jugaklah.. walaupun tak aktif mana.. antaranya, bola baling, bola tampar, kelab komputer persatuan bahasa melayu, puteri islam.. hehe.. 


Jawatan yang di sandang dulu
masa sekolah rendah jadi pengawas sekolah.. tu pun masa darjah 6 dah.. masa sekolah menengah pulak, jadi pengawas perpustakaan.. yang untungnya jadi PSS ni, dapat lah keluar rehat awal..


Nama guru kesayangan korang
ramai woo... semua cikgu aku sayang sebab cikgu aku best best.. tapi aku paling suka atau sayang dekat Cikgu NorMazni la.. cikgu math masa form 5.. aku ni bukan la kategori terer math, tapi bila belajar dengan dia, aku suka sangat math.. hehe.. lagi satu, Cikgu Azrina, aja biologi.. dia mengajar punyerlah best.. tak tido ui dalam kelas bila time bio...lagi sorang, Cikgu Fazdli, ajar BM.. 



Subjek paling disukai dan tak suka 
paling suka.. BM ngan BI and Syariah.. add-math paling tak suka.. 


Kawan baik masa sekolah
ramai jugak.. sebab ade geng.. hehe.. tapi paling rapat dengan Siti Sarah.. makan minum belajar sekali...


Cita cita masa sekolah dulu
dari kecik sampai besar nak jadi cikgu... hehe.. tapi pernah jugak nak jadi dentist, wartawan, n interior designer...


Artis feveret masa sekolah dulu
 elyana lorr... huhu.. ngan sofaz... greenday...


Perkara yang paling tak dapat dilupakan masa sekolah
banyak sangat la....


Jika dapat kembali ke zaman persekolahan , apakah yang ingin korang lakukan?
nak belajar betul betul la... dapat score semua subjek..terutamanya subjek2 sains..


Ceritakan kenakalan yang tak dapat dilupakan sewaktu sekolah dulu ( tak kurang 100 patah perkataan )
 kenakalan??? emmm.. pernah masa tak siap kerja sekolah, pakat ramai ramai satu kelas tak siapkan.. masa tu, cikgu tanya ada kerja sekolah tak, cakap je takde.. huhu.. lagi satu, join member member bawak barang terlarang macam henfon, tapi diri sendiri tak bawak pun.. kira sayang member, tak bagitau warden pun... huhuhu...


Wednesday, December 15, 2010

jom kita berkenalan

Diya Edhayaa | 4:50 PM | 6Comments |

ehem! first taim nak join  segmen Ben Ashaari ni... jawab soalan jom!
1. Bila mula buat blog?
blog ni dah umurnya 3 bulan lebih jugaklah.. kira baru la kan.. buat sejak 29 Ogos 2010.. hehe..


2. jumlah follower setakat ini?
setakat ni, sehingga entry ini ditulis, follower baru ada 60.. thanx utk mereka yang dah follow saye.. 


3. berapa trafik harian?
sejujurnya, tak pasti.. betul.. tak pandai sangat lagi nak chex trafik trafik ni.. 


4. sehari berapa entri?
selalunya, satu atau dua.. tapi kadang kadang tak update juga sebab line broadband tak berapa nak betul..

5. berikan satu blog best yang korang selalu baca.
kalau nak bagi lebih boleh tak? hehe.. selalu baca mestilah blog abg Ben sendiri and Cik Epal..


okei.. siap!