Thursday, December 23, 2010

rumah idaman??

Diya Edhayaa | 6:30 PM | 9Comments |
sape yang lahir era 90-an atau 80-an, angkat tangan!!! hehe.. macam kelas pulak.. aku dah tak sabar nak balik ke sarang ni..  masa kecik-kecik dulu, ramai yang suka tengok kartun.. kira macam kartun tuh, favourite show la.. kalau macam aku, aku suke sangat Sailormoon.. bajet-bajet ada kuasa nak hukum orang.. disebabkan aku ni duduk kampung, so aku gunalah ranting kayu sebagai ganti pada tongkat sakti.. hehe.. sengal giler.. dah la mase tuh, aku suka sangat pakai seluar pendek kotak-kotak.. ada hati nak jadi Sailormoon.. =p walaupun suka dengan kartun luar negara, aku suka gak kartun Malaysia.. kartun favourite aku : keluangman,anak-anak sidek, usop sontorian, YOKIES, sang wira... kalau korang ingat, YOKIES ni kan duduk dalam rumah telur.. macam best pulak rasa... 





so, hari ni, aku nak bawak korang tengok rumah-rumah pelik yang ada kat dunia ni.. agak-agaklah kan, ada tak yang nak buat rumah macam ni... hehehe...


rumah ni dibina oleh Daniel Czapiewski di Poland.. 




aku suka yang ini!! piano house di China.




shell house di mexico..





twisted house di Indiana...




errr... ('~')


earth house di Switzerland.. yang ni pun aku suka.. boleh berangan jadi Dipsy jap.. =]


peewitt! bestnye ade rumah camni.. hari-hari hati bunge-bunge... Isabella Pink House..
tapi kalau letak biskut ke kek ke kat dinding dia boleh gak ngap ngap taim lapa... =p






UFO house di Taiwan...

datz all..... =)


9 3 orang hijau bagi komen:

Suhami Ahmad said...[Nak Reply!]

alahai...atok suko cito yokies tu dulu....sanggup nak ponteng ngaji tengok yokies...last2 kono libeh kat ayah atok

azi nur said...[Nak Reply!]

suke piano 2 jga...nway...congret ye...hihi

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

suhaimi ahmad: hehe.. cite yokies 2 best..

azi nur: thanx ya.. :)

che nur 'atikah said...[Nak Reply!]

ei~katon telur tu da lme x tgok..mse kecik2 salu tgok..ahaha...btw,singgah ye~

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

che nur 'atikah: dah lame sgt kartun tuh.. slm kenal.. :]

tsaicoutic tranmorphersys said...[Nak Reply!]

perghhh..citer yokiess..rare tuh...mne nk cri skrng...

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

aah kn.. mane nak cari skang ni...

eiysya zasya's said...[Nak Reply!]

nak rumah piano jugak.. hoho~


p/s: Panggilan misteri..

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

hehe.. cantik uh..
kalau gtar pn cun..