Showing posts with label shawl gipsi. Show all posts
Showing posts with label shawl gipsi. Show all posts

Thursday, February 3, 2011

sejak jadi orang jerantut...

Diya Edhayaa | 7:37 PM | 9Comments |
dah lama pun aku jadi orang jerantut.. sejak kecik lagi dah menetap kat sini.. membesar kat sini.. sekolah pun kat sini.. cuma, bila dah sambung belajar masa aku banyak dihabiskan di Kuala Lipis.. kalaulah ipg aku tu boleh pindah pindah, nak je aku bawak ipg tu balik jerantut.. haha.. mengarut betul! aku ni dah lama gila tak update blog ni.. tak silap aku, last aku update hari isnin lepas.. ni kira entry pertama di bulan februari laa.. biasalah, duduk rumah, masanya nak berbakti pada mak ayah..

lepas pada aku update entry contest, aku pun baliklah kampung.. alaa.. kampung aku 10 minit je pun dari rumah.. dekat sangat! hari hari nak balik pun takde hal.. petang isnin tu, aku jalan jalan jugaklah dengan family pakcik aku ni.. hari tu, aku ada tengok kat blog aku anak pahang yang jerantut ni dah ada uptown.. fuh!rupa-rupanya ada uptown dah.. 3 minggu kot aku tak balik jerantut... siap ada Tahan Street lagi..






malam-malam, cantik sangat kat sini.. lampu biru tu...






huish! jerantut dah makin maju sekarang ni.. bangga jugaklah aku sebagai anak jerantut.. masa cuti semester aku yang lepas, Pizza Hut dah bukak.. Marry Brown pun dah ada.. Watsons pun.. kedai kedai baju pun banyak.. nak beli barang pun tak susah, ada supermarket yang besar... kalau lapar, jangan risau.. banyak kedai yang menyediakan makanan sedap kat sini... hehe.. masa aku pegi uptown tu, tak sempat beli pape pun.. target utama masa aku usha uptown tu, mestilah shawl! hehe.. aku suke betul tengok shawl ombak.. lepas je jalan jalan kejap kat uptown tu, aku solat kejap... then pegi makan...



perghhh! sampai licin kuah kari aku buat cicah roti canai.. aku makan roti telur je masa ni.. pastu, adik sepupu aku yang umur 3 tahun tu, tak abes roti canai dia.. aku pun ape lagi... sapu laa.. hahaha.. tapi, aku amek suku je pun.. sian dia kang, nak makan dah takde.. dahla sebelah meja ada polis hensem wooo... muka macam korea.. tapi, lapar punya pasal, peduli ape aku kan.. takde mase laa nak control cun.. hehehe...abes la, naik cuti nanti mesti En.Bambam aku cakap aku makin debab.. takpe takpe, balik hostel rules diet aku akan bermula semula... takde la nak temankan dia makan malam malam..



haha.. aku saja nak letak muka aku masa pegi uptown hari tu... babai!


Tuesday, December 14, 2010

saya juga suka shawl

Diya Edhayaa | 4:50 PM | 8Comments |
haruslah suka kan.. sebab dah ada shawl idaman.. sebelum ni macam tak berkeyakinan je nak beli atau pakai shawl ni.. biasa lah, kalau benda yang aku tak minat nak pakai, aku tak beli.. hehe.. ye la, wat benda nak beli kalau tak pakai kan.. sebelum ni, dah penah beli tudung macam ekin pakai tuh.. pakai setakat sekali dua je, bek tak payah.. tapi sebenarnya, tudung macam tuh ada fungsi gak untuk aku.. hahaha.. apakah??? senang la kalau tak de air kat hostel.. sarung je, dah siap.. gerak, pegi mandi kat mane mane tempat yang ada air.. takkan nak sarung shawl pulak.. haish! ape hal pulak minah ni.. pakai cantik cantik.. bawak baldi, cebok,  berus gigi, tuala segala.. hihi.. so, untuk memudahkan aku, beli la satu warna hitam.. taim kemalasan baru guna.. tuh bagi aku la.. walaupun aku tengok orang pakai cantik.. tapi aku bawak pi cari air.. XD

etceli, tadi aku teman mak aku dengan urusan dia.. lepas setel urusan dia, aku pun jejak lah kaki kat Pizza Hut.. maklumlah, 1st taim nak g pizza tempat sendiri.. selalunya makan tempat orang je.. Marry Brown pon dah bukak lama.. tak de kesempatan gak nak pegi.. walapon selalu beli beras, sardin, susu, gula kat supermarket yang memang  berdepan je dengan MB tuh.. tapi, kalau p ngan parent, aku gak yang baham sorang sorang.. hehe.. dorang makan setakat cuit cuit camtu je.. (sori takda gamba kat pizza, makan tak hengat dunia.. hee~)

siap membaham, jenjalan keluar peluh laa.. maklumlah, kat umah ni hari hari aku tanam lemak.. bertapa! makin suburlah kan lemak lemak tu.. then, aku  pn g la kat satu kedai jual jual pakaian ni.. tertarik pulak kan tengok shawl yang macam macam warna.. belek.. belek.. belek lagi.. akhirnya, aku pilih yang ini...

-bukan untuk dijual-



the light purple gypsy shawl or selendang anting anting.. hehe..  2 minggu lepas, dah beli yang ini...

-bukan untuk dijual lagi-

dan yang ini....

-bukan untuk dijual lagi lagi-


tapi kan, seriusly, aku tak tau nama shawl ni.. korang tau tak? kalau tau, bagitaulah aku.. hehehe... aku beli sebab aku suka.. cam smarties je kat ujung die tu.. *amaran: adik adik kecik, sila jangan gigit selendang akak ye.. ni bukan smarties...


emm.. dats all cerita tentang shawl tudung selendang hape ntah lagi.. aku nak tengok crite Putera Katak ni.. 

pssttt: kalau suka blog ni, boleh vote di pilihan 6, no 231.. juz klik HERE!

*...tata...*