Saturday, May 5, 2012

cinta yang berlalu

Diya Edhayaa | 1:29 AM | 4Comments |





semangat nak berblog semakin pudar bila kerja yang ada bertimbun-timbun.  tapi tadi aku sempat singgah di blog Dena Bahrin .  aku rasa ramai yang tahu siapa dia.  dia sangat comel okeyy! dia juga baru je kahwin minggu lepas. auwww! so sweet, baru berusia 20 tahun, dan sudahpun menjadi seorang isteri.  eh! tetiba rasa nak kawen pulak. ahaha.. giler!  


bila baca blog dia tadi, aku tertarik dengan satu ayat dia ni.

"If the Love makes your relationship with family or beloved people worse, turn to Allah for decision, Allah knows the best." 


translate??? translate sendiri la.  tapi apa yang aku faham, sekiranya cinta kita tu membuatkan hubungan kita dengan keluarga dan orang2 tersayang semakin teruk, kembalilah pada Allah.  Allah tahu apa yang terbaik.  



yes, aku pernah laluinya.  setahun yang lepas.  aku rasa, ramai juga orang  tanya aku, " kenapa kau putus?",.. " eh dayah, apesal kau putus ngan dia.  aku rasa cam dah sesuai je. "  lama aku simpan jawapan tu.  hanya orang terdekat/bestfriend je yang tahu pasal ni.  tapi aku rasa, ayat di atas cukup untuk menjelaskan segalanya.



restu keluarga itu penting.  itu sahaja.  dan lagi satu, semakin kita mengejar, mungkin apa yang dikejar itu akan lari jauh.  so, buat rileks saja.  ada, ada lah. peace! dah, tido dulu. :)




4 3 orang hijau bagi komen:

cikgu ganu said...[Nak Reply!]

maybe org tua kita akan buat andaian sendiri apabila bile kita byk sgt cerita ttg mslh kita dgn seseorang itu pd org tua kita .. walaupun mereka x pernah berjumpa dgn org yg kita cerita kn itu .. :)

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

@cikgu ganu

mcm mna kalau kita xpnah ceritakn pn mslh tu, tp lbih kerap m'ceritakan kebaikannya?? tp m'cri psgn yg direstui parents itu susah sbnarnye.. :)

Nadia Farhana said...[Nak Reply!]

:(.... restu keluarga sgt pnting...

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

@Nadia Farhana

sangat! bkn snang nk pjuk family tw x..