Thursday, August 18, 2011

nasihat kakak dan abang

Diya Edhayaa | 11:14 AM | 4Comments |
sesungguhnya, kadang-kadang kita perlu menangis untuk mengurangkan kesedihan yang kita alami. sebab air mata itu sedikit sebanyak dapat menenangkan jiwa yang tengah kacau-bilau. aku mengaku yang aku salah.  bertindak ikut perasaan.  bodohnya.  



kalau dah kawan tu, tak payah nak beriya.  tapi, lain jadinya. haishhh.  dan hari ni, aku menadah telinga untuk dengar nasihat orang yang lebih tua dari aku.  kakak dan abang.


KAKAK:

" jangan biarkan diri kita ni dilukai.  sekali sekala, hargai hati kita. jangan mudah memberi.  "

" beri masa untuk diri sendiri sebelum tumpukan perhatian untuk orang lain.  sayangi diri sendiri dulu sebelum sayangi orang lain yang belum tentu sayang kita dengan sepenuhnya. "

" cinta tak semestinya kena kapel.  kena faham konsep cinta. "

" lelaki ni kan, tak suka girl yang mudah sangat merajuk tak tentu pasal. lagi la dorang tak suka kalau yang status kawan. "


ABANG:

" tak ada hidup yang happy selalu.  ada saja yang datang menerpa. "

" buat sesuatu yang menghiburkan hati kita.  anggap dia macam kawan sahaja. anggap dia biasa saja dengan kita dan tak ada jodoh lagi. "

" luangkan masa dengan kawan-kawan. kawan-kawan mampu menghilangkan rasa lupa kita pada orang yang kita nak. "

" pengalaman mengajar kita mematangkan diri kita. percaya yang jodoh takkan ke mana-mana. "

" kita kena banyak sabar.  fikir diri kita, bukan orang lain. "


terima kasih KAKAK dan ABANG.  mereka bukanlah saudara kandung.  tapi mereka adalah orang yang sentiasa bagi nasihat.  sayang KAKAK dan ABANG.  alhamdulillah.  terasa lega.  dan kawan-kawan yang sentiasa ada di saat aku hanyut dalam dunia ciptaan aku.



# kita adalah diri kita.  kita yang mengubah diri kita.  tapi sekeliling kita adalah pemangkin. kita berhak memilih.





4 3 orang hijau bagi komen:

♥ cik kieranaa ♥ said...[Nak Reply!]

huhu. swit larhh kakak n abg ni...

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

eleh3.. kalo nk abg sy, ckp je.. hehe

Youhazreenda said...[Nak Reply!]

wow, suka ayat2 di atas ni. pemberi kata semangat :)

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

betol!! :)