Friday, September 9, 2011

cikgu seminggu sebelum cikgu berbulan-bulan

Diya Edhayaa | 7:38 AM | 7Comments |
ping pong pung peng~~ haip2! ketepi.. aku nak hapdet belog yang dah macam sarang tikus.  sebijik haa.  langsung tak hapdet.  bangun pagi ni dengan azam 'aku nak hapdet belog. aku nak hapdet belog. aku nak hapdet belog.' semangat kan aku. hekhekhek

dalam bulan puasa baru ni, aku menjalani tugasan PBS untuk kali terakhir.  lepas ni praktikum la pulak.  hukkkzz~ PBS terakhir ni, aku buat dekat je ngan rumah aku dan aku pun pernah menimba ilmu di sini.  ibarat sirih pulang ke gagang. aicehhh! entah betul ke tidak perumpamaan aku ni. 


sekolah pilihan kali ni SK Temin. 

dulu kecik ketot je beratur kat sini.  sekarang... macam bom pon ade. muehehe.. :P





masa ni pulak kena observe cikgu mengajar Kemahiran Hidup.  actually, ni cikgu sejak zaman aku sekolah kat sini lagi.  kira guru lama lah.  dia mengajar memang best.  aku ingat lagi, masa darjah 5 kitorang kena buat tanaman hiasan.  penuh depan kelas dengan bunga-bungaan. hehe.



kelas 4 Sejahtera yang membantu aku menyelesaikan tugasan PJ. fuh! bulan puasa kena aja PJ.  mujur 30 minit.  kalau sejam, aku tak taulah budak-budak ni.  boleh jadi minum air paip. huhu.  kelas ni ada 35 orang semuanya.  tapi masa hari jumaat tu, tinggal 25 orang je.  ramai kot tak datang, nak raya dah masa tu.




apa yang menariknya, sekolah ni merupakan calon Sekolah Berprestasi Tinggi (SPT). lepas raya ni, dengar khabarnya, memang sibuk bebenorlah warga sekolah.  sekolah ni tak silap aku sekolah terbaik.  tapi yang terbaik tu takkan jadi kalo takde kerjasama antara warga sekolah macam GB, guru kanan, guru, murid, staf sekolah, makcik kantin, pak gad. oh ye! pak gad sekolah ni memang peramah.  siap pandai komen orang lagi.  hatoyai.. = ="



7 3 orang hijau bagi komen:

al_hakim said...[Nak Reply!]

wah,,pbs kan cikgu? =)

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

yup! pbs ke-4 dan terakhir.. :)

hafizah alias said...[Nak Reply!]

cikgu ngajar situu ke? kg ayah kite kat jerantut gak. mase blik kg, lalu nmpak skolah tuu. hee. good luck ye!! :)

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

emm.. xde la ngaja sgt. cm pra-prkatikal gtu je. hehe. nt kalo fizah dtg jntut, contact2 la sy.. :)

Rozita a.Halim said...[Nak Reply!]

wahh syoknye last pbs..emm ita bro 2nd pbs tauu... =.="

Cik Gadis ^^, said...[Nak Reply!]

:: tunggu la praktikum nanti baru bestttt !!! ::

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

rozita: best2!! taun dpn nk g pktikum lak.. uhuk3..

cikgadis: rmy ckp best.. tp tgk cm tensen jepp..