Tuesday, March 6, 2012

praktikum fasa 1 - tinjauan

Diya Edhayaa | 2:39 PM | 4Comments |
alhamdulillah, masih bernafas sehingga ke saat ini. mata mengantuk, tetapi terasa ingin juga mencoretkan sedikit mengenai praktikum yang akan aku jalani selama sebulan bermula 19 Mac hingga 13 April. masa semakin hampir. degupan jantung semakin laju. aicehhh! kemain.. haha. tapi mungkin inilah perasaan yang dialami oleh senior2 aku dulu. teruja ada, berdebar ada. almaklumlah, pertama kali menjadi guru praktikal. hehe


so, semalam aku baru tau senarai sekolah untuk praktikum.  agak lewat dan menimbulkan sedikit kebimbangan pada aku, takut2 tak jumpa rumah sewa. jawapannya, memang kena berulang dari kampuslah untuk ke sekolah.  dalam pukul 10 pagi, praktikummate aku, Syida bagitau, kitorang dapat Sekolah Kebangsaan Kuala Koyan, Raub, Pahang.  dalam sejam jugak dari kampus aku ni.


lepas sesi memburu rakan2 yang sama sekolah, kitorang plan nak pegi tengok sekolah petang semalam jugak.   memang macam-macam pengalaman dapat semalam. hehe.  ntah berapa kali kitorang keluar masuk simpang nak masuk ke sekolah kitorang tu. aku tak mau cite panjang2 la. mata semakin memejam je ni. haha. korang tengok la sendiri gambar yang aku letak kat sini.


jalan menuju ke sekolah aku dan rumah sewa.  kat sini kawasan orang asli jugaklah.  belas atas2 sikit baru ada kampung melayu.  so, aku n practicummates yang lain, duduk rumah sewa tu.  penat weyh nak mencari rumah sewa rupanya.  ni baru praktikum. kalau dah jadi cikgu nanti, entah macam mana la pulak kan. hoho.  


ni pulak sekolah.  sekolah yang berhampiran dengan sekolah ni, SK Tanjung Gahai.  sekolah ni hanya ada 1 blok sahaja.  lepas tu, ada prasekolah dan makmal komputer.  menurut sumber yang aku dapat, sekolah ni hanya mempunyai 100+ je murid dan 13 orang guru.  masa kitorang sampai tu, sekolah ni dah sunyi sepi.  takde orang.  masa tu baru pukul 3.15 petang.  




haaa.. inilah tempat yang kitorang akan tinggal untuk sebulan. so far so good. hurmm. haha. rumah mesra rakyat.  untuk ke sekolah dari rumah ni hanya mengambil masa 3 minit! dekat kan?! :) tapi jalan untuk ke sekolah agak roller coaster sikit la. alaaa. 3 minit je. hehe.  rasa selamat jugaklah tinggal kat rumah ni. elektrik ada, pagar ada, sebelah dengan tuan rumah.  maklumlah, kami berempat ni semuanya perempuan. hihi


emm. aku rasa setakat ni je intro untuk sesi pengenalan kepada hidup di kuala koyan yang akan kitorang tempuh tak lama lagi.  lain-lain cerita, next-next-next entry. 


kbai!~




4 3 orang hijau bagi komen:

sue_eila said...[Nak Reply!]

Selamat menjalani praktikum yer...good luck :)

~cik atin~ said...[Nak Reply!]

slamat berpraktikum akak :)

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

@sue_eila

thanx k.ela. :)

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

@~cik atin~

thanx dik. 2thun ag korg plak. hehe