Tuesday, October 2, 2012

Explorace Cikgu-Cikgu BM

Diya Edhayaa | 3:36 PM | 2Comments |
assalamualaikum sahabat blogger n viewer sekalian.. :)



disebabkan kelas RBT petang ni batal, aku pun meringan-ringankan tangan untuk update entry. hehe.  sejak naik sem 6 ni, kitorang belajar 3 subjek je.  2 paper major dan 1 paper elektif - RBT. lepas je kelas RBT tadi kitorang bergegas untuk pegi aktiviti GERKO.  GERKO sem 6 ni persatuan mengikut jabatan masing-masing.


pada aku aktiviti yang dijalankan oleh persatuan ni sangat membantu aku sebagai seorang cikgu.  masa praktikum hari tu pihak sekolah suruh handle aktiviti Persatuan Bahasa Melayu.  masa tu memang rewind balik la ape2 aktiviti yang pernah persatuan buat kat IPG. aku pun buat Regu Simpulan Bahasa. hehe.



okeyyy.. berbalik kepada cerita yang aku nak cerita tadi.  hari ni Persatuan BM buat aktiviti EXPLORACE. phewww. penat seyhh berlari-lari keliling IPG. takde la keliling sangat pun.  tapi kira penat la kan sebab ke hulu ke hilir pegi checkpoint2. hehe. checkpoint pertama kitorang dekat astaka. maka berlari-larilah aku dengan ahli kumpulan 3 (Maru, Din, Quya n Syida). hehe.  lepas satu, satu checkpoint kitorang redah. masa checkpoint dekat pantun teka-teki, merapu jugak jawapan kitorang bagi. hehe. ikut logik. kihkih! 


pada setiap checkpoint tu pun dah ade kepingan puzzle. so, bila sampai kat C5, just lengkapkan je.  gambar-gambar yang kena lengkapkan tu terdiri daripada tokoh Bahasa Melayu.  panjang pulak cerita aku.  meyh kita layan gambar la pulak. hewhew~


briefing sebelum explorace.

mula bergerak ke checkpoint.

peace yaww.. -kami cikgu BM!-

cari takpe, curi jangan. hehe

jawab teka-teki. phewww~

checkpoint terakhir.


keputusannya.......... kumpulan aku menang. hehe.  kat sini aku nak jemput jugak korang singgah blog persatuan aku : http://depsaafzan.blogspot.com/.  untung2 boleh bertukar idea. hehe. setakat daripada awal semester hari tu, banyak jugaklah aktiviti yang kitorang dah buat.  boleh la kalau nak tengok-tengok aktiviti2 yang ada.  till da next entry. cincauuu~





2 3 orang hijau bagi komen:

♥ 미스 kiera ♥ said...[Nak Reply!]

quya nmpak besar d situ. ==

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

hahaha.. jgn bg die bce komen ini..