Monday, July 11, 2011

nyah kau dari sini!!!

Diya Edhayaa | 9:45 AM | 9Comments |
sungguh jeles bila tengok kulit muka perempuan yang mulus.  tanpa sebijik jerawat pun.  tanpa sedikit kesan parut pun.  tambah-tambah lagi bila tengok perempuan tu memang tak naik jerawat langsung kat muka dia.  phewww~ maka, hati aku pun berkata-katalah.. "mak aih! licin benor muke die.. pakai ape ek"


actually, aku ni dah naik rimas dengan masalah aku ni.  senang sangat nak naik jerawat.  dah macam-macam produk aku guna.  tapi muka aku ni memang degil.  rase macam nak tonyoh-tonyoh je Sunlight ke.. Ajax Fabuloso ke.  biar hilang terus.  tak payah nak pikir lagi.  berkilat lagi euwwww~ *suke sangat Lia Natalia dalam drama Ceciter Cinta



mak aku pun dah naik bising.  mak aku cakap, masa zaman dia muda mudi dulu, jerawat nak naik pun susah. kecuali la taim taim tertentu tuh.  aku ni, kalau dikira la berapa banyak, dan jerawat tu pulak ibaratnya seketul jongkong emas, lama dah kayanya.  hahaha.  merapu merapu. 



so, baru ni aku duk interview la member aku.  apesal muka dia licin dari sebelum ni.  jerawat pun takde sangat.  seharusnya, aku pun ingin tahu rahsia beliau bermuka sebegitu *apesal lain macam bunyi ayat aku ni.. hentamlah labu.. pastu, dia cakap kat aku dia guna 1 produk yang dia beli kat farmasi.  Topicil namanya.  



pastu aku pun tengoklah.  tetibe aku rasa nak try.  tapi benda ni tak bolehlah nak share-share.  kang tak pasal-pasal muka korang pulak naik jerawat tak diundang.  hihi.  aku pun mintak tolong mak aku belikan kat farmasi.  tak mahal mana pun.  RM 27 je.  mengikut kata mak aku la.  tapi kat kotak tu, aku tengok RM36.  apa-apa jelah.  





lepas ni, kalau tak menjadi jugak, aku tak tahulah.  silap-silap muka aku jadi makmal kimia pulak nanti.  kalau korang tau apa-apa jenis ubat jerawat ke, petua menghilangkan jerawat ke, share-share lah sikit ae.. :))




9 3 orang hijau bagi komen:

Ce'gu JAERA said...[Nak Reply!]

hihihi.. kdg2 jerawat ni selalunya dari pemakanan juga... kurangkan berminyak dan biji2an macam kacang... banyakkan yang bervitamin macam betik yang jaga kulit.. ekekeke..

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

petua yg kt atas tuh tw da.. yg betik 2 bru tw.. thanx yea ckgu gen2! :)

Admin said...[Nak Reply!]

mgalami msalah yg sama,
dan da pnat nk pk gna produk ape,
huhuhuhuuu~

♥ 미스 kiera ♥ said...[Nak Reply!]

tonyoh klorox je. haha

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

ahsfantasy: kite usaha selagi boleh..! yeah!! hahaha


kierana: emm.. 2 la, ngat nk try gk nt.. tgk ape jd.. keh3 XD

Ismi Azraf said...[Nak Reply!]

"mandi" 5 kali sehari dan jaga wuduk , cukupkan tidur , banyakkan minum air masak (3 liter sehari) , kurangkan stress dan kurangkan tangan dari menyentuh muka sebab adakala ia semakin bertambah sebab tangan gatai asyik2 nak pegang muka.

Amirah Jafri said...[Nak Reply!]

Kalau saya guna tomato + pencuci muka yg mmg pakai dari dlu ..jgn tukar byk sgt produk kot..


plus, kena cukup tdooo.. thats it. hehe :)

Anonymous said...[Nak Reply!]

gune la bedak sejuk ke..pastuh,minum air byk n gak,rajen2 la cuci muke miss...bru la xde jrawat.. :D

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

farisz: thanx 4 ur petua.. ehe

amirah: thanx juge...:)

asamasin: jenuh da cuci muke.. cmtu gk.. hatoi..!