Friday, February 25, 2011

rasa nak peluk peluk je

Diya Edhayaa | 1:39 PM | 10Comments |
aku yang memang dah dari kecik lagi suka sangat dengan kucing.. tapi sejak aku  pindah rumah, mak aku tak kasi dah bela kucing..  yelah, susah gak nak jaga.. nanti buatnya si kucing kucing kiut miut tuh buang najis merata rata, mak aku jugak yang kena uruskan.. ish! kesian kesian.. aku pun jarang balik rumah.. paling banyak pun, sebulan dua kali.. tapi baru ni pakcik aku ada tanya aku.. nak tak kucing? sebab kat tempat kerja dia ada kucing tak bertuan.. kecik lagi pun.. aku pernah la dengar, orang kata, kalau bela kucing dari masa kecik, kucing tu akan manja dengan kita.. betul ke...??

minggu lepas kan aku balik rumah.. aku tanya pakcik aku.. kucing tu ada lagi tak.. dia kata ada lagi.. emmm... puas jugak aku pikir.. nak ambil ke tak kucing tu... aku geram sangat tengok dua ekor tu.. comel! memang la bukan kucing parsi.. kucing kampung je pun.. tapi comel sangat.. seekor jantan, seekor betina.. 



haa.. comel kan.. adusss! aku pantang betul tengok kucing kucing manje ni.. macam aku la... *cepat sediakan besen untuk tadah muntah hijau korang.. hihihi.. nak ambil ke tak ek... baru baru ni pun aku ada la meng 'google' pasal kucing... kalau nak baca bolehlah pegi kat SINI.. laman tu bahasa indonesia.. tapi aku rasa takde masalah sangat nak faham kot.. dan tips penjagaan kucing boleh gak tengok kat SINI.. banyak juga info berguna kat laman tu.. macam penyakit kucing, penjagaan kucing yang sudah tua, pemakanan kucing dan sebagainya *rasa macam jawab esei pulak.. haish!

aucakkk!! hahaha.. senget senget~

pssttt: aku kurang suka kucing kat tempat aku ni.. garang garang kot.. selalu je pandang aku macam tak puas ati... hahaha... *kawan aku kata : macam laaa kucing tu suka kau! tapi janganlah sebab kita tak suka binatang tu, sampai kita cederakan dia.. belasah dia.. smack down sampai lembik.. tak baik... kucing tu pun makhluk Allah gak.. 

=)


10 3 orang hijau bagi komen:

Ayuni said...[Nak Reply!]

tomeynye, kt umah sye ader segerombolan kucing....

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

tu la.. knfius ni.. bestnyw byk kucen.. suke2..

amyzzskazz said...[Nak Reply!]

comel gile!!!sumpah tak tipu..ade lg tak??nak sekor due,,hehe

Anisa Hang Tuah said...[Nak Reply!]

wahhh.kucing sangat comel
nis suke kucing
:)

Rozuan Ismail said...[Nak Reply!]

comelnye kucing tu..nak satu..wan dah tak de kucing kt rumah..

Pakcu Din..(call me Din) said...[Nak Reply!]

suke ngat ngn kucen..blh jd ibu kucen nieh..hahahhahaha

mien eaststar said...[Nak Reply!]

cube bg kucem akak mkn pizza maggi....heheh
http://mieneaststar.blogspot.com/2011/02/dap-ermmmdap-erm.html

Qaseh dalia adelia said...[Nak Reply!]

omeinye hehe kucing umah dah lari tak dpt dikesan

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

amyskazz: ade je lgi.. lau nk kite wt pos express..hahaha...

anisa: diya mmg suke giler3 kt kucen..

wan: boleh2.. tp kne pos g ukm laa.. haha

din: guru kn kne ade sifat penyayang.. ;)

mien: saket pwot binatang tuh, ko tanggung.. wakakaka XD

qaseh:puas pulak ah kn nk cari kucen 2.. xpe la, qaseh bela yg len jep.. hik!

Lalinkfixa said...[Nak Reply!]

kat umah fixa ada sepasang persiant yang sgt2 baik hati dan penyayang :)

already be ur follower :)

http://rafizacute.blogspot.com/