Friday, April 15, 2011

lego | bukan hanya kanak-kanak

Diya Edhayaa | 6:02 PM | 3Comments |
kalau ingatlah kan, masa kecik kecik dulu suka sangat main lego. aku rasa semua orang kenal lego kot. kalau tak kenal meyh aku nak bagi tau. lego ni bentuknya petak-petak, pastu boleh cantum jadi satu objek yang lain.  bagi aku lego ni bagus gak untuk perkembangan otak kanak-kanak, sebab dorang boleh berfikir macam mana nak jadikan satu-satu benda tuh.


tapi kali ni, aku bukan nak tunjuk kanak-kanak yang duk main benda ni, tapi yang dah boleh jadi bapak budak mak budak. aku tak mau cerita panjang panjang, tapi aku nak tunjuk sikit, eh! banyak gambar dorang ni duk main benda ni.



owkeyh.. mula mula kita kenal dulu ngan ketua geng lego ni. ahha. dorang ni la duk cetuskan nak buat ciptaan ciptaan kreatif ni. macam tak de kuliah je kan kitorang ni. memang tak de pun. sebab lecturer sibuk, assignment pulak dah tinggal nak edit sikit-sikit je lagi. next week submit. nak balik hostel tak boleh, duk bengkel, apa ada, buatttt...



 yang taiko 1 ni namanya adib. yang taiko 2 kat bawah ni pulak farid. mas jowo dari selangor dan johor.


pastu tengoklah pulak member member aku yang lain ni bersungguh-sungguh buatnya. fokus tuuu...maka terhasillah pelbagai objek kat bawah ni.

ala-ala star cruise.. mungkin!

bus stand sweet.. auw!

ni aku tak taulah ape benda punya kenderaan. yang penting aku tukang amik gambar je. huahuahua.

dinosaur.

helikopter.

ni lagi satu. entahlah ape benda.

kete kebal mungkin..

kincir angin.

yang selalu ada kat airport tu kot.

lori pasir mini.hehehe.

ni spesies lori jugak. blok2 sambungan tuh dah tinggal sisa je, tapi si maru kot sambung sampai jadi lori siput. bedal la lori siput pun.

lori lagikkkk..

ni entah hape benda pun aku tak tau. farid yang buat.


robot

rumah tangga.. eh! hehe.. gurau meyh.

bersenam yuk! 

aku paling suka yang ni. kiut sanggggaaattt!!!maru dengan ada kot yang buat.

yang kecik kecik aje.

rumah pelik.




haa.. tu sikit je aku letak. semua sekali ada 36 buah. kat depan kelas dah macam pameran reka cipta je dah. suka pulak aku tengok. hihihi. dah tengok benda benda ni, mestilah ada model kan. ingat kereta je ke ade model seksi seksi euwwww...







lepas ni aku tak taulah duk bengkel ni lagi ke tak dah. harap harap dapat duk lagi. errmm... ok bai!

-KAMI CIKGU KH-


3 3 orang hijau bagi komen:

Anisa Hang Tuah said...[Nak Reply!]

suke legoo!!

Wani said...[Nak Reply!]

TERtiba teringat zaman main lego :))

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

anisa: jom maen!! hehe

wani: zman budak2.. ske ngat imaginasi..