Thursday, April 28, 2011

kau bukan untukku

Diya Edhayaa | 2:35 PM | 5Comments |
serius.  sebijak-bijak orang pun kadang-kadang tak dapat nak lawan perasaan dia sendiri.  lebih lebih lagi bila kita dah lama pendam perasaan pada seseorang tu.  dan sampai satu saat, kita tau dia dah ada orang lain.  kita menangis. menangis. dan menangis lagi.  



kita cuba untuk melupakan.  cuba sedaya upaya.  usaha. segala-galanya. tapi kita masih tak mampu untuk melupakan dia.  sehingga datang satu saat, seseorang mula mengetuk pintu hati kita.  menyatakan cinta pada kita.  menyayangi kita.  kita cuba melupakan dia yang bertakhta tika itu.


cuba menyayangi. ya, sayang.  cuba mencintai.  ya, cinta.  tapi sampai satu saat, perasaan yang dulu kembali lagi.  tak mampu untuk menjauhi.  bukan tidak mencuba, tapi gagal sering bertandang.  sungguh.  


namun, hari ini kita cuba mengalah.  tapi tak mampu.  sehingga timbul di hati, BENCI.. ya, benci!  hodohnya hati membenci orang.  hodohnya hati mencintai hak orang lain.  tapi, itulah.  kita tak mampu.  




"biarkan waktu yang bersisa ini aku dapat melihat kamu.  berbicara dengan mu.  berada di sampingmu.  kerana, bila tiba saat itu, aku takkan mampu lagi untuk berkata-kata mahupun melihatmu lagi.  kerana dirimu bukan diciptakan untukku.  dan aku bukan untukmu."


#  i'm single but my heart was taken by someone that i can't call him as MY OWN.

#  the greatest pain that comes from love is loving someone you can never have.



5 3 orang hijau bagi komen:

misz athiqah said...[Nak Reply!]

baca entry nie mnimbulkan rasa sedih...kekdg kita cuba rapat dgn "someone" yang lain..dgn harapan dpt mlupakan "dia"...walapun tanpa sedar..kita slalu harap kita dpt btemu dia sekali lagi..=)

:: noremy bte rahmat :: said...[Nak Reply!]

(T________T)


p/s:BW & folo..mehla jenguk belog saya..salam kenal! (^_^)

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

k.tiqah: btol2.. tp nk melupakan 2 sakit sgt.. sbb die ade org laen.. pedih..

noremy: thanx yea.. i will.. ^_^

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...[Nak Reply!]

c i n t a b u n g a HENNA PRE ORDER just ready! :)

l a l a , S h a h e i l a said...[Nak Reply!]

Eh...kes susah ni.. takpe, kalau kita syg..lebih baik kita diamkan je.. Nanti akan diperkenankan juga..