Tuesday, May 3, 2011

mahu saja belum tentu dapat

Diya Edhayaa | 8:33 PM | 10Comments |
sejak akhir-akhir ni, ramai betol artis nak berumah tangga dah.  Ashraf Muslim, Zahiril Adzim, Zed Zaidi.  perghh! patah hati sekali bila Ashraf Muslim yang bertunang.  tapi bak kata mak aku, member2 aku : "macamlah Ashraf tu kenal ko, tak payah berangan la weyh! haha..".  oke. korang cakaplah apa pun. ada aku kesah?



bila tengok orang duk nak kawen ni, aku pun menyewel gak kadang-kadang. nak nak bila single ni, menyewel tu kadang kadang over gak. huhu.  ala, mana ada orang taknak kawen.  aku pun nak kowt. 


umur 21 ni biasalah duk pikir camni.  bila sebut pasal soulmate kita, aku memang suka dan NAK SANGAT yang macam ni.  


PANDAI MASAK
aku pun tak taulah kenapa aku nak sangat orang yang pandai masak.  tak payah la pro sangat macam Chef Wan tu.  hebat sikit dari aku pun takpe dah.  tapi kalau dapat yang pro macam Chef Wan tuh, huish!! untung hidup.. hehe.. maka, tahap kebuntalan aku akan bertambah.




RAJIN
semua orang harapkan yang rajin.  mana ada nak yang malas.  kalau bab rajin ni, mestilah nak yang boleh tolong kita masa kita letih ke. sibuk ke.  ni kang kalau letih pun nak paksa kita jugak buat semua kerja, boleh patah 18 pinggang aku ni haa.  so, ini lebih kepada bantu membantu.  walaupun selalunya pempuan banyak uruskan rumah tangga.


PEMBERSIH
eh! i tak suka kotor-kotor ni. yuckss! kalau baju tu, lepas recycle, nak recycle lagi, recycle sampai sebulan, tak payah la wey.  bawak bawak la pegi basuh.  kalau malas sangat nak basuh, hantarlah dobi. and pembersih ni jugak berkait rapat dengan pengemas.  kalau katil pun macam tempat kucing beranak, tolonglah panggil Pah Bedah kemaskan.


TINGGI
aku ni pendek, rendah.  153 cm je.  so, sangat comel kan aku. ^_^ takpe, lempar je telur kat aku, nanti aku buat telur dadar bagi korang makan. hehe.  disebabkan aku yang tak cukup tinggi ni, aku harap sangat dapat orang yang tinggi dari aku.  nampak macam protective je bila jalan sebelah! hahaha..




PAKAI CERMIN MATA
yang ni aku paling cair kot.  tapi tak semualah kan.  aku pun tak paham kenapa aku nak sangat orang yang pakai spek.  maybe nampak macam educated.  nampak smart. tapi bukan skema okeh!  berbeza dua tuh.  kalau spek dia stylo, lagi aku melting.  orang stylo pun aku suka gak, tapi cam "dok song" la dengan aku.  aku ni budak simple.  mekap pon comot. ahacks!


dan yang paling penting....

BERAGAMA
jawapan macam cliche kan.  tapi betullah.  aku ni bukanlah perfect sangat.  tapi takkan nak orang yang hanyut.  kalau dia pun hanyut, kau pun akan sama hanyut.  melainkan kau boleh bimbing dia.  takkan kau nak orang duk inject diri sendiri tepi jalan, takkan nak orang yang kaki clubbing, takkan kau.. bla.. bla.. bla..  at least, solat lengkap 5 waktu.  


ni aku listing je ikut suka aku.  kalau nak senaraikan semua, esok pun belum tentu habis.  haha.  


# mood senyum sepanjang masa. :))


10 3 orang hijau bagi komen:

misznanarizal said...[Nak Reply!]

jangan jelez ok kak dayah..my toek ada semua ciri2 yang akak nak =P

naem glizzy said...[Nak Reply!]

hahaha! i frust taw zahiril bertunang :(

Anisa Hang Tuah said...[Nak Reply!]

omg

saye suke laki berkaca mata
:D

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

aina: ek..?? tp dahku bkn perampas.. haha.. jge toek dgn baek ek..

naem: xpe2,, im ade encik imran.. hek3 :D

anisa: sgt nsem!! ;))

Irma A.Wahid said...[Nak Reply!]

tu diaa syarat2 sapa nak jadi teman diya..heheheh....

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...[Nak Reply!]

cik bunga suke kat encik tunang ^^


Yang dinanti..yang ditunggu², cewahh.. meh sini..

Pengakuan Cik Bunga berani mati punye lah! HARUS baca

Ateh Nour said...[Nak Reply!]

Sallam,

Citarasa yang baguss..
Semuga cepat mendapat jodoh.
Aminn..

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

irma: haha.. nk je.. kne doa la minx2 dpt..

cintabunga: nt kawen ajak tw.. hi3

k.lipislady: amin~ hope so..

Ceiler Mun said...[Nak Reply!]

amboi dia..berangan nak kahwin da ea..hehhee..bgos3~~

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

berangan je.. ho3