Thursday, December 16, 2010

kenangan itu

Diya Edhayaa | 9:30 AM | 9Comments |
hanyalah coretan rasa hati.. andai tidak suka, X terpapar di atas sana..



sesekali.. kenangan itu.. menjengah kembali hati ini.. kenangan yang tak mungkin aku lupakan sepanjang hidupku ini.. walaupun hanya sementara, tapi ianya cukup membekas di hati ini.. aku pun tak tahu apa yang bersarang di hati dan mindaku kala ini.. kenapa aku masih ingatkan dirimu.. kenapa? kenapa? kenapa?.. 2 3 hari ini, aku tak tau apa yang sedangku rasa.. sedangkan, aku pasti kau takkan merasa apa yang ku rasa.. siapalah aku ini.. hanya menumpang di sudut hatimu satu ketika dulu.. aku buka kembali segala memori yang kau telah tinggalkan.. manik jernih itu mengalir lagi.. selama kita berteman, tawa dan tangis kita kongsi bersama.. dan denganmu, aku boleh bersabar.. aku tak tahu kesabaran itu datangnya dari mana.. 


aku tahu, kau tak mungkin membaca lagi segala yang kucoretkan di sini.. seperti masa lepas..aku pasti, kau takkan mahu tahu hidup aku.. mati aku.. itu aku pernah lafazkan dulu.. di saat marah yang membuak-buak di jiwa.. benar kata orang, keputusan yang dibuat di kala marah merajai, hanya sia-sia.. aku juga tahu, aku banyak mencabar kesabaranmu.. maafkanlah aku.. siapalah aku, sama seperti manusia lain.. membuat kesilapan.. dan dari kesilapan itulah yang memberi seribu satu pengajaran yang berharga untuk diri sendiri.. aku tak mampu untuk menjadi seperti apa yang kau mahukan.. aku adalah aku..


segala nukilanmu, masih tersemat dalam simpananku.. segala momen itu juga, tidak aku buang.. dan segala apa yang telah kau hadiahi aku, tidak sekali-kali aku lemparkan.. terpisahnya kita, tanpa kata-kata.. hanya bersaksikan alam maya yang sering kita mencoretkan rasa hati.. mungkin bodoh apa yang dilakukan, tapi itulah kita.. ego menguasai.. dan hari ini, aku juga berterima kasih pada dirimu.. kerana, mungkin tanpa kamu, blog ini pasti tidak akan wujud.. 


walaupun kau bukan yang pertama, tapi kau adalah yang terbaik pernah aku miliki.. biarlah ku simpan segalanya, kerana yang indah itu tetap hidup dalam kenangan...




9 3 orang hijau bagi komen:

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ said...[Nak Reply!]

aip...
mcm entry i yg lepas ni..
kenangan itu..=)

haha
taw da sape budak tu..
bapak doraemon kan?kan?kan?

haha


btw...
dtg blog i amke award u!

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

eh yeke?
kebetulan.. masing2 ade kngn kn..

okei2.. tq..~

cieda montello said...[Nak Reply!]

a'ah..same tajuk ngan kak et..
hehe..tbe2 je nyibok~!

haha..msti la bapak doraemon xkan nobita lop yer dop?? kikiki

hehe..:p

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

kalo spongebob cmne??? hahaha

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ said...[Nak Reply!]

well east kot..
kah3

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

hah?! well east??
kalo well west ley x..?
kih3

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ said...[Nak Reply!]

haha
u noe..
tetibe je dye miskol2 i..
lepas i balas miskol dye..
dye terus msg i!

walaweh..
dah 2 3 minggu lost kontek.
ri ni dye kontek i!
petanda apekah?
ayam pon msg gak smlm..
so?
ape mksdnye?

Diya Edhayaa said...[Nak Reply!]

errr....
no komen~
snri mau pk..

hehe...
hawt u!!

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ said...[Nak Reply!]

huhu

sape hawt?