Wednesday, December 1, 2010

kalau kita tak hentam orang....

Diya Edhayaa | 3:49 PM | 0Comments |
untuk kali ke-3 nyer, aku... aku... aku... aku... aku... aku... heh! berape banyak aku daaa.. huhu.. gagap okeh.. eh! eh! takkkk.. alhamdulillah, aku tak de masalah gagap.. cume kadang kadang tuh, ade la sikit sikit.. biase la kan, sebab dalam otak aku ni mesti nak ingat balik benda ape yang aku nak ceritakan tuh.. sebenarnya, the main point of diz post adelah pasal petang semalam.. aku berada dalam situasi yang hampir sama untuk kali ke-3.. setelah digubal, dikaji, diselaraskan, dan dilancarkan, maka wujudlah post kali ini... hehehehe.. camni, petang semalam aku keluar bandar dengan family pakcik aku.. mula mula tuh, rase cam tak nak keluar.. tapi disebabkan aku ni memang pantang diajak keluar, even aku g bandar tuh kadang kadang aku tak keluar 1 sen pon, aku mesti nak keluar gak.. hehe.. *ayat apekah ini?? samelah keadaannya mase aku duk kampus, walaupun kat lipis tuh bukanlah ada ape sangat.. afta tgk Putera Katak *aku nak jadi gadis itu, kitorang semua pon keluar la.. mase kat bandar, pakcik aku kata ajak minum petang kat restoran je.. pekena roti canai ke.. huhu.. sampai sampai jer kat simpang 3 yang nak masuk banda, ade satu kereta lembu viva ijau duk line sblah kitorang..


pade traffic light tuh ade tulis "boleh belok kiri jika tiada kenderaan".. oke. gud signboard.. maka pakcik aku pon nak masuk la jalan yang sebelah kanan.. sebab yang sebelah kiri tuh, ade kereta lembu viva tuh.. maka, dengan segala hormatnya kereta tuh masuk line kitorang.. mak aih!! aku dah berdebar ni.. takot xcident... hahaha.. mane mungkin, kalo tergesel ade la.. yang aku bengang tuh, boleh die masuk line ktorang dengan tak bagi signal... weyhhhh!! meyh bagi aku lesen ko tu.. *aku tak de lesen ag ni... fuhhh!!!.. mujur tak de pape.. ye la, mane taknye, aku ni penakot sikit kalau duk atas jalan raya.. kalau tak, tak pasal pasal aku masuk hospital, patah tangan ke.. dah tak dapat makan roti canai.. *overlah pulak


tuh da satu hal... kitorang pon gerak la nak g makan nih.. dalam otak aku ni da fikir fikir nak makan ape.. bukan ape, nanti senang akak waiter nak amik order.. sebab aku ni, kalau renung menu, boleh makan masa gak.. huhu.. sesampainye kat area kedai tuh, cari la parking... mestilah nak cari kan.. takkan la nak parking tengah jalan.. tapi kalau parking masuk lam kedai terus pon best gak.. hehe.. masa nak masuk parking tuh, gedegang! hah! amek kau.. kancil da kemek kat pintu sebelah kanan.. belah mak aku duduk lak tuh.. mau tak terkejut mak aku taim tuh.. nasib baik la driver iswara tuh sempat brek.. kalau tak, alamatnye...... aku cakap kat mak aku mase pakcik aku g setelkan ngan orang tuh.. masa tuh, aku tengok muka mak aku cuak gak la.. ye la, orang tua.. giler ah...

"mak, kalau chex darah tinggi mak sekarang ni boleh sampai 200 kan tinggi die.." 

mak aku jawab yela.. muka dia mase tuh, muke memang orang yang berdebar la.. aku pon kasi tenang la mak aku.. driver iswara tuh muka dia memang buat muka kesian..tapi bila dah kena camni, tak boleh nak berlembut sangat, kalau tak, orang akan amik kesempatan.. memang la kereta kancil je, tapi nye.. haish~ mau gak makan duit woo... last last, pakcik aku ajak dia setel kat bengkel.. afta kira semua, tengok tengok ape yang patut, kitorang pon gerak la.. g makan.. *perasaan aku yang tak lalu makan masa mula mula bertukar jadi lapar... walau camne pon, lepas makan semua, aku sempat gak shopink kasut.. hehehe... 


p/s : walau kita berhati hati sekalipun atas jalan raya, tapi tak semua orang macam kita.. sebab kadang kadang kita pun mungkin akan melakukan kesalahan.. lupalah katakan.. ape yang aku faham, mase drive, kena peka dengan kiri, kanan,depan,belakang dan yang sewaktu dengannya... pendek kata, driving ni  tak kiralah naik motor ke kereta ke lori ke memang kena ada rasa hormat dengan orang lain.

0 3 orang hijau bagi komen: